Salát s krabími tyčinkami

Krabí tyčinky se dají hodit do jakéhokoliv salátu. Dneska jsem si udělala jednu z toho milionu variací.

Ingredience:
  • půlka ledového salátu
  • 8 krabích tyčinek
  • malý bílý jogurt
  • koření nebo bylinky (dala jsem čerstvý tymián, ale snad by šlo využít cokoliv - saturejka, bazalka, ale asi ne oregano a levandule)
  • sůl

Příprava:
Salát rozdělíme na listy, omyjeme, nakrájíme na kousky velikosti "na vidličku" a nandámě do středně velké mísy.
Krabí tyčinky vyloupneme z igelitu (no dobře, nechci z nikoho dělat debila :) ) a buď počkáme, než rozmrznou, nebo dáme na talířku na minutu do mikrovlnky na rozmrazovací stupeň. Nakrájíme na kousky menší než 1 cm a přidáme k salátu.
Pak si připravíme "zálivku", kterou pak vmícháme do salátu a necháme s ním chvíli odstát v ledničce. Smícháme bílý jogurt se špetkou soli a bylinkami nebo sušeným kořením podle momentální sezóny, chuti nebo fantazie. Já jsem dávala lístky z asi dvou stonků čerstvého tymiánu a přiznám se, že i špetičku strouhaného muškátového oříšku, ale to moc lidi nemusí, i když já ho miluju.

Nic primitivnějšího udělat snad ani nejde :) Jo a taky se to nedá zkazit. Lehká letní večeře. Místo salátu se dá použít čínské zelí, místo jogurtu majonéza. Někde jsem se na internetu dočetla, že i v salátu musí být tuk - tzn. přidat kapku olivového oleje nebo ta majonéza. Aby se rozpustily vitamíny A, D, E, K rozpustné jenom v tucích. No... já bych to nehrotila. I v tom jogurtu tuk bude, pokud se nepoužije nějaká ultranízkotučná sádra rozmíchaná ve vodě.





Komentáře