Nakládaný Hermelín

Taková improvizace. Podle mě si to musí udělat každej podle sebe s tím, co má rád. Já bych si tam třeba nedávala papriku a grilovací koření, ale někdo to tam sype a pokládá to za lahůdku. Takže moje verze (uvidíme, jaký to bude).

Potřebujeme:

  • 2 Hermelíny (Sedlčanské) nakrájené na plátky nebo klínky; uzrálé tak akorát, už ne tvarohovité, ale ještě nerozteklé
  • 2 malé cibule nakrájené na kolečka
  • 3 stroužky česneku nakrájené na plátky
  • 4 kuličky nového koření
  • 2 bobkové listy
  • 3 kuličky jalovce
  • několik snítek rozmarýnu
  • půl lžičky hořčičných semínek
  • čtvrt lžičky strouhaného muškátového oříšku
  • půl lžičky soli
  • rostlinný nebo olivový olej (ne extra virgin)
  • může být i malá chilli paprička, mně se tam nechtěla dávat
  • sklenice s víčkem, na tohle množství ingrediencí je velikostí akorát ta od velkých zavináčů varmuža nebo od velkého medu

Příprava:

Plátky Hermelínu na sebe střídavě s cibulí a česneky vrstvíme do sklenice, rovnoměrně prokládáme kořením. Po stěně na okraj vsuneme bobkové listy. Nakonec zalijeme olejem (já dala slunečnicový i olivový), uzavřeme víčkem nebo alobalem a dáme na minimálně 3 dny (možná až 7 dní - otevřeme to a odzkoušíme) odstát do ledničky.

Komentáře