Sladký zimní salát

Fenykl jsem nikdy nejedla. Připomínal mi svou chutí pendrek nebo kapsle proti kašli. Ale v kombinaci s křupavou renetou a sladkokyselou zálivkou s oříšky jsem na něj změnila názor.



Potřebujeme:

  • půlku kyselejšího jablka
  • asi třetinu fenyklu
  • šťávu z půlky citronu
  • hrstku arašídů v cukru
  • špetku mleté skořice
  • lžičku hnědého cukru (toho pořádně tmavého, co se nesype, ale převaluje)


Příprava:

  1. Nejdříve si připravíme zálivku. Arašídy rozdrtíme plochou stranou nože jako stroužek česneku. Spolu s cukrem a skořicí je rozmícháme v citrónové šťávě a necháme rozpustit.
  2. Fenykl zbavíme zelených částí. Bílou část nakrájíme na velmi jemné plátky stejně jako jablko. Přelijeme zálivkou a zapíjíme čajem earl grey s citronem :)

Komentáře

Alena píše…
Fenykl jsem ještě nikdy neměla. Recept mě láká, asi zkusím