Koláč s bílou čokoládou a borůvkami


Recept na tento koláč mám ve svém "sborníku" receptů už dlouho, ani nevím, odkud jsem ho opsala, zkrátka mě kdysi zaujal a já jen čekala na příležitost, abych ho mohla vyzkoušet. A obstál na výbornou.

Budeme potřebovat:
  • 100 g hladké mouky
  • 25 g cukru
  • 55 g másla
  • 2 lžíce vody
  • 200 g (2 balení) bílé čokolády
  • 1 kelímek zakysané smetany
  • 1 kelímek smetany ke šlehání
  • ovoce - v původním receptu mám psané třešně, já použila borůvky, hodí se ale jakékoli kyselejší ovoce
1. Máslo necháme změknout na pokojovou teplotu a pak ho smícháme s cukrem, postupně zapracujeme i mouku se špetkou soli a vodu. Vypracujeme hladké těsto a necháme ho hodinu odpočinout v lednici.
2. Dáme předehřát troubu na 180° C. Klasickou dortovou formu vymažeme a vysypeme polohrubou moukou. Těsto na pomoučeném vále vyválíme a válečkem přeneseme do formy. Okraj udělejte vysoký asi 2 cm, těsto se pečením trochu smrskne a při nižším okraji by se nemusela vejít náplň. Okraj seřízneme, těsto propícháme vidličkou a pečeme dozlatova, asi 30 minut. Po upečení necháme vychladnout.
3. Na lodní lázni rozpustíme bílou čokoládu a smícháme se zakysanou smetanou. Vyšleháme šlehačku a přidáme ke smetaně s čokoládou. 
4. Směs nalijeme na korpus a poklademe ovocem, a dáme ještě nejméně na hodinu vychladit.









Komentáře